“Zigana Tüneli’nden açıldığı günden itibaren 2 milyon 200 bin üstünde araç geçti”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, AK Parti Trabzon Vilayet Müşavere Meclisi Toplantısı’na katıldı. Trabzon’da bir otelde düzenlenen toplantıya Bakan Uraloğlu’nun yanı sıra AK Parti Trabzon Milletvekilleri, Trabzon Büyükşehir Belediye Lideri Ahmet Metin Genç, AK Parti Trabzon Vilayet Lideri Dr. Sezgin Mumcu ve çok sayıda partili katıldı. Toplantıda bir konuşma yapan Bakan Uraloğlu, Gazze’deki mazlum Filistin halkına yapılan zulmün herkesi derinden yaraladığını belirterek, “Bizler Anadolu’nun kapılarını açan Sultan Alpaslan’a kadar uzanan kutlu bir davaya sahip çıkıyoruz. Zulme uğrayan milletlerin, Gazze’nin, Filistin’in, Doğu Türkistan’ın sesi oluyoruz. Ay yıldızlı bayrağımız yalnızca bizim bayrağımız değil, dünyanın dört bir köşesindeki mazlumların bayrağıdır. Bu vesileyle İsrail’in birden fazla bebek, çocuk ve pak sivillerden oluşan binlerce Filistinli kardeşimizi şehit ederek Gazze’de gerçekleştirdiği insanlık dışı hücumları bir sefer daha nefretle kınıyorum. 3 gün evvel şehit olan Hamas lideri İsmail Haniye’ye Allah’tan rahmet diliyor, Filistin’deki zulmün bir an önce sona ermesini rabbimden niyaz ediyorum. Yıllardır devam eden ve 7 Ekim’de katliama dönüşen taarruzlar sonunda Gazze’deki mazlum Filistin halkına yapılan zulüm hepimizi derinden yaralamaktadır. Bakmaya dayanmayacak düzeylerde bir vahşet yaşanıyor. İnsanlığa bu kadar mı düşmansınız? Kalbinizde merhametin zerresi de mi yok? Pak bebeklerin, suçsuz sivillerin yakılarak öldürülmesini hiçbir inanç, hiçbir ideoloji legal görmez, gösteremez. Cumhurbaşkanımızın geçen gün de belirttiği üzere kalıcı barışa giden yolun açılması için Türkiye üzerine düşen ne varsa yapmaya hazırdır. Cumhurbaşkanımızla birlikteyiz ve biz kimsenin tehditlerine boyun eğmeyiz. Bu da bu türlü bilinsin” dedi.

TÜRKSAT 6A’nın yıl sonuna yanlışsız kalıcı yörüngesine ulaşarak hizmete başlayacağını lisana getiren Bakan Uraloğlu, “Ülkemizin ilk yerli ve ulusal haberleşme uydusu olan TÜRKSAT 6A’yı muvaffakiyetle fırlattık. Test süreci devam ediyor. İnşallah yıl sonuna hakikat da kalıcı yörüngesine ulaşarak hizmete başlayacak” formunda konuştu.

“Yeni Zigana Tünelimizden 2 milyon 200 bin üstünde araç geçti”

Trabzon’a yapılan yatırımlardan bahseden Bakan Uraloğlu, “Tüm ülkemizde olduğu üzere Trabzon’umuzu da dev yatırımlar ile dört baştan imar etmeye devam ediyoruz. Son 22 yılda Trabzon’un ulaşım ve irtibat altyapısına yaklaşık 147,5 milyar lira yatırım gerçekleştirdik. Trabzon’un 2003’te 56 kilometre olan bölünmüş yolunu 242 kilometreye çıkardık. Karadeniz Kıyı Yolunu tamamladık. Yılan öyküsüne dönen Tanjant Yolu’nu da tekrar biz tamamladık. Zigana tüneli ile iki asra yakın bir müddettir imal, uygunlaştırma çalışmasının yürütüldüğü güzergaha adeta bir mühür vurduk. Trabzon’u Gümüşhane üzerinden Bayburt, Aşkale ve Erzurum’a bağlayan 14,5 km uzunluğunda Yeni Zigana Tüneli’ni çift tüplü olarak inşa ettik. Açıldığı günden bu yana Yeni Zigana Tünelimizden 2 milyon 200 bin üstünde araç geçti. Zigana Tüneli Trabzon’u, Karadeniz’i yalnızca Gümüşhane’ye, Bayburt’a yahut Erzurum’a bağlamıyor. Bütün doğu ve Güneydoğu’ya bağlıyor. Yasal Bulvarı; Hiç elbet Trabzon kent içi trafiğinde yaşanan yoğunluğun tahlilini direkt ilgilendiren bir projemiz. Hamdolsun bu projemizin de sonuna yanlışsız geliyoruz. Öteki değerli karayolu projemiz de Güney Etraf Yolu projemiz. İmaline başladığımız 16,5 kilometre uzunluğundaki 1. kesim Akçakale’den ayrılıp, mevcut kıyı yolunun güneyinden geçerek Sera Gölü Kavşağı’nda son buluyor. Başladığımız hiçbir projeyi yarım bırakmadık. Güney Etraf Yolu’nu da inşallah biz bitireceğiz” diye konuştu.

“Trabzon’umuza 56 istasyon içeren kent içi raylı sistemi kazandıracağız”

500 bin insanı hizmet edecek kent içi raylı sistemi ile ilgili çalışmaların sürdüğünü vurgulayan Bakan Uraloğlu, “Trabzon’umuza, Akçaabat’tan Yomra merkeze ulaşan Şehir Hastanesi, Akyazı Stadyumu, Meydan, Üniversite, otogar ve Havalimanı üzere 56 istasyon içeren kent içi raylı sistemi kazandıracağız. Yaklaşık 32 km olan proje genel itibariyle 824 bin kişinin yaşadığı kentimizde bilhassa Akçaabat, Yomra ve Ortahisar çizgisinde 500 bin insanımıza hizmet edecek. Bilhassa yaz aylarında turizmin artması ile ağırlaşan trafik rahatlamış olacak. Çalışmaları devam eden uygulama projelerinin tamamlanmasının akabinde da en kısa müddette ihale edecek ve üretim çalışmalarına başlayacağız. Bu ortada Kırıkkale – Çorum ortası süratli tren imal ihalesini de Ağustos ayı içerisinde gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Yıl sonuna gerçek ya da gelecek yılın başında da Çorum ile Samsun ortasının ihalesini gerçekleştireceğiz. Bir taraftan da Samsun’dan Sarp’a kıyıdan demiryolu götürebilmeyle ilgili proje çalışmalarını başlattık. Bu ne kadar güç olsa da Doğu Karadeniz’de yoğunluklu olarak yerleşim de kıyıda olduğu için yük taşırken bir yandan da yolcu nakliyeciliği açısından gerçek bir planlama yapıyoruz” tabirlerini kullandı.

“Trabzon Havalimanı 2024 yılının birinci 6 ayında 11 bin 360 uçak trafiğiyle 1,5 milyondan fazla yolcu ağırladı”

Trabzon için yatırım programına alınan yeni bir havalimanı projesi olduğuna dikkat çeken Bakan Uraloğlu, “Trabzon Havalimanımızda ülkemizin en ağır havalimanlarından biri biliyorsunuz. 2023 yılında iç ve dış çizgilerde yaklaşık 3,5 milyon yolcuya hizmet sunarak ülkemiz havalimanları ortasında 9. sırada yer aldı. Bu yıl birinci 6 ayında iç ve dış sınırlarda 11 bin 360 uçak trafiğiyle 1,5 milyondan fazla yolcu ağırladı. Daima artan yolcu sayısı doğrultusunda da mevcut Havalimanını genişletmek ve Trabzon’a yeni bir havalimanı kazandırmak için çalışmalara da başladık. Bilhassa yeni dış çizgiler gelen yolcu terminali ve CIP binasının aciliyeti vardı. Dış sınırlar terminal binasındaki çalışmalarımızı bitirdik, ilişki yolunu yapıyoruz. İnşallah, Ağustos ayı içerisinde açacağız. CIP binasını da Türk Hava Yolları kendi konseptine nazaran iç düzenlemeler yaptı ve tamamladı. O da önümüzdeki günlerde açılacak. Bildiğiniz üzere Trabzon için yatırım programına da aldığımız yeni bir havalimanı projemiz var. Zira Trabzon Havalimanının pist uzunluğu 2 bin 650 metre artık daima gelişen ve büyüyen Trabzon için kâfi değil. Bu nedenle mevcut yerinden biraz daha kuzeye yeni bir havalimanı inşa edeceğiz. Neden daha doğuya kaydıramıyoruz ya da batıya diyebilirsiniz. Biz coğrafyanın emrettiği ve mühendisliğin de müsaade ettiği imkanlar doğrultusunda çalışıyoruz. Projenin nihaileşmesinin akabinde imal ihalesini de önümüzdeki süreçte başlatacağız” tabirlerini kullandı.

31 Mart seçimlerini kıymetlendiren Bakan Uraloğlu, “Bazen dizlerimizi birazcık kırarsınız. Birazcık alçaltırsınız. Birileri sizin diz çöktüğünüzü zanneder. Halbuki siz daha üste hakikat zıplamak için bunu yapmışsınızdır. 31 Mart’ı ben tam bu türlü benzetiyorum” dedi.